Film / Gopo

3 X Gopo: Dana Bunescu, Cristian Niculescu, Alin Zăbrăuțeanu

De Scena9

Publicat pe 13 martie 2017

A XI-a ediție a Premiilor Gopo, cel mai important eveniment al industriei cinematografice din România, are loc pe 21 martie, la Teatrul Național din București. Le-am trimis un chestionar câtorva dintre cei nominalizați. Azi citim primele trei răspunsuri. 

1. Când știți că filmul la care ați lucrat a ieșit bine?

2. Cel mai dificil moment de la filmări?

3. 3 lucruri care ar trebui să se schimbe în industria de film din România?

4. Dacă n-ați fi nominalizat anul ăsta, pe cine ați premia la categoria/categoriile dvs? De ce?

5. Regizor și roluri principale pentru un film românesc despre OUG13?

Dana Bunescu - nominalizată, alături de Cristian Șirli, la categoria „Cel mai bun sunet - lungmetraj”, pentru filmul Inimi cicatrizate

1. Probabil că la 10-15 ani după ce a fost terminat. Iar dacă vorbim de impresiile din timpul lucrului, la prima vizionare făcută după o lungă pauză de respirație și distanțare. Dacă nu mai vreau să schimb nimic, înseamnă fie că știu că filmul a „ieșit” bine, fie că sunt în pană de idei sau în plină depresie. Dar nu se prea întâmplă.

2. Nu știu. Nu merg la filmări niciodată, excepție facând cele câteva documentare la care am făcut priza de sunet.

3. Numai 3? Încerc:

    1.Regulile de finanțare a proiectelor prezentate la concursul CNC.
    2. Distribuirea prioritară a filmelor românești în sălile de cinema, care săli să fie din când în când verificate și calibrate.
    3. Nu în ultimul rând, o colaborare cu Ministerul Educației. Noile și ipoteticele generații de spectatori ai filmului românesc și ai filmului altfel decât blockbuster americănesc ar trebui formați cu posibile cursuri de cultură generală cinematografică.

4. Sieranevada, pentru baletul pe sârmă ghimpată deasupra bazinului cu crocodili pe care l-a făcut mixeurul, care a reușit să fenteze asimptotic suprasaturația acustică. Jongleria permanentă a elementelor puse în joc, sunetele de facturi din aceeași familie, playlist-ul muzical, ambianțele, planurile de voci distinct și discret au efectul unui ton Shepard complex, permanent în ascensiune. Greu.

5. Hanno Höfer regizor. Noi toți ceilalți, cu sau fără vocația tragediei, jucăm deja în filmul ăsta. Hanno va scoate la final o comedie, noi o să râdem, o să plecăm acasă și peste patru ani nu mergem la vot. Din nou. Încă un subiect de film românesc: Cum n-am votat eu.

Cristian Niculescu - nominalizat la categoria „Cele mai bune decoruri - lungmetraj ficțiune”, pentru filmul Inimi cicatrizate

1. Evident, după ce-l văd într-o formă cât de cât finalizată.

2. Efortul de a termina un decor în timp, pentru a asigura filmarea, conștient fiind că mai sunt multe lucruri de făcut.

3. - o selecție mai riguroasă a scenariilor pe criterii estetice și, mai ales, respingerea platitudinii și a kitsch-ului

- mai mulți bani de la buget

- implicarea autorităților locale/județene pentru a crea facilități de filmare și, în consecință, atragerea mai multor producții cinematografice în zona respectivă

4. Nici un scenograf - din acest punct de vedere nu m-a convins nici un film.

5. Tudor Giurgiu - cred că știe el mai bine să-și facă distribuția.

Alin Zăbrăuțeanu - nominalizat, alături de Flora Pop, la categoria „Cea mai bună muzică - lungmetraj”, pentru filmul Două lozuri

1. Cumva știi că a ieșit bine încă din momentul în care salvezi varianta finală și poți lăsa deoparte cel mai mic regret că ai fi putut face ceva altfel, sau că o variantă anterioară era mai potrivită. În cazul filmului Două Lozuri, confirmarea vine în sala de cinema, unde se râde și se aplaudă ca la un stand up comedy live. 

2. Lucrând muzica, nu am participat deloc la filmări, însă cel mai dificil moment din studio e când trebuie să renunți la o idee care îți place și să o iei de la zero. Nimic nu este, însă, pierdut. 

3. Mai multe săli de cinema în provincie, mai mult curaj din partea producătorilor și a regizorilor și mai multă muzică și sound design. 

4. Aș premia Câini, unde chitara lui Sorin Romanescu se îmbină perfect cu sound designul și e dozată foarte bine în film, atât cât să nu capteze foarte mult atenția și doar să susțină acțiunea. Îl admir mult pe Mircea Florian, iar piesa din genericul 03.Bypass a devenit una din preferatele mele, 

5. Poate Corneliu Porumboiu cu un A fost sau n-a fost? II sau Va fi sau nu va fi?

Mâine citiți un episod nou din Gopo x 3. Și mergeți la cinema ;)

13 martie 2017, Publicat în Arte / Film /

Text de

  • Scena9Scena9

    Conștiința colectivă de pe Scena9


Acest site web folosește cookie-uri prin intermediul cărora se stochează și se prelucrează informații, în scopul îmbunătățirii experienței dumneavoastră. Mai multe detalii aici.

OK