Media&digital / Tehnologie

3 creatori de conținut te învață cum poți să devii viral

De Scena9 / Conținut sponsorizat

Publicat pe 22 martie 2023

Tu cât timp îți petreci pe telefon? Cum te împarți între apps și cui alegi să-i dai follow sau subscribe? Ce dai mai departe, pe cine ajuți să se viralizeze? Crezi că ai putea să devii și tu viral? Cum faci să ajungi din subscriber superstar?

Ca să ofere răspunsuri la întrebările astea, Samsung a dat startul înscrierilor la cea de-a opta ediție Stream Your Dream. Workshopul își propune să-i ajute pe zoomeri să-și transforme pasiunile în cariere. Fie că e vorba de gaming & streaming, conținut video sau foto, la workshopul care va avea loc pe 30 martie, 15 tineri pasionați de videografie și jocuri pe mobil vor putea să-și îmbunătățească skillurile, sub îndrumarea celor trei mentori ai ediției actuale. Dacă vrei să te înscrii, dă click aici și completează formularul până pe 22 martie. Participanții vor fi aleși între 23 și 27 martie.

Până la workshopul epic de pe 30 martie, am pus la cale o mică sesiune de meet the mentors. Iată-i:

  • Goguci, artist vizual cu 37k followers pe Instagram și încă vreo 85k pe Tiktok, e parte din Team Galaxy. Internetul apreciază joaca lui cu imaginile și imaginația: în fotografiile pe care le postează poți să-l vezi pe artist călare pe un urs, un pahar de Martini glazurat cu un nor sau un om-lumânare cu un chibrit supradimensionat în mâini. Cum nimic nu e off-limits în fantezia lui Goguci, la Stream Your Dream vine cu tips&tricks despre cum să-ți folosești și tu smartphone-ul pe post de instrument vizual magic.

  • Tot în Team Galaxy e și Reddysh, care are aproape 73k followers pe Twitch, unde se joacă Fortnite (plus încă 286k pe Tiktok, 13k pe Instagram, 17k pe YouTube). Zice că a început să joace jocuri video de la 4 ani (acum are 28); de streaming s-a apucat în 2018. La workshop le va vorbi tinerilor interesați de gaming la feminin și despre cum faci să convingi oameni din întreaga lume să-ți urmărească stream-urile.

  • Bogdan Techeș, și el parte din Team Galaxy, e urmărit de 487k de oameni pe canalul lui principal de YouTube (dar mai are încă trei, mai nișate, unde adună încă peste 100k de followeri). Pe TikTok a strâns 5,5 milioane de like-uri. E din Toplița, județul Harghita, preferă să zică despre el că e content creator, nu influencer. Vloggerul de 23 de ani o să vorbească la Stream Your Dream despre cum găsești teme relevante pentru conținutul pe care-l produci, cum să editezi videouri și cum să-ți menții comunitatea activă.

Ca să-ți faci o idee despre cum văd ei internetul, creativitatea, comunitățile și content-ul citește mai jos ce-au avut să ne spună:

Să zicem că sunt un tânăr care vrea să se apuce de streaming/content creation. Cum să-i explic unui părinte/prof/bunic ce-i asta și de ce e o chestie care ține de creativitate și expresivitate (și nu ceva periculos, superficial sau lipsit de importanță, cum ar putea crede unii dintre ei)?

Reddysh: Ce este? Păi... Pur și simplu te filmezi făcând ce îți place, iar oamenii te urmăresc pentru că așa îi educi, inspiri sau pur și simplu le faci ziua mai bună. De ce ține de creativitate și expresivitate? Păi... content creatorii au o audiență care alege să îi urmărească pe ei, în loc să aleagă un film pe Netflix sau un meci de fotbal. Ca să faci pe cineva să facă așa alegere, trebuie să ai ceva special. Nu oricine are acest dar. 

Bogdan Techeș: Pur și simplu trebuie subliniat foarte clar faptul că tu ești de părere că această activitate îți aduce ție împlinire și fericire în suflet. Faptul că tu alegi să vorbești cu o cameră nu te face cu nimic mai prejos decât un avocat sau orice alt job. Îi poți arăta sute de exemple de oameni care fac asta și sunt un exemplu pozitiv și o fac cu plăcere și pot să se și întrețină din asta.

Cum faci să rămâi relevant(ă) pentru publicul tău, în această attention economy a internetului?

Goguci: Fac tot posibilul sa vin întotdeauna cu lucruri și idei noi. Și pe partea de video dar și pe poze. De exemplu, în ultimele mele postări, am compus mai multe străzi din București într-una singură

Bogdan Techeș: Mereu m-am ferit să fac ce se cere de către publicul LARG. Pentru că nu relaționez mereu cu ce se întâmplă în jurul meu. Aleg să fiu real cu mine însumi și să fac exact ce simt pe moment și cred că asta mă menține relevant față de publicul meu.

Pe segmentul tău de public, care crezi că e următorul next big thing în materie de content?

Reddysh: The next big thing cu siguranță este acest val de IRL (in real life) content care vine. Gamerii au realizat ca oamenii îi urmăresc pentru cine sunt ei, ca persoane, nu neapărat pentru gameplay, așa că acum vedem din ce în ce mai mulți streameri facand și content în afara calculatorului. Vloguri din călătorii, de exemplu. Treaba asta-i super faină, pentru că mereu a existat stereotipul cum că gamerii sunt antisociali și stau numai în fața calculatorului, dar oamenii încep să vadă ca oricine poate avea pasiune pentru gaming, chiar și cei mai activi.

Goguci: Next big thing pe segmentul meu de public cred că vor fi imaginile „mișcătoare”. Adică tot ceea ce fac acum numai că anumite porțiuni din vizual vor fi animate. Asta pentru că trending-ul are tendința să se ducă spre zona de video.

Bogdan Techeș: Eu îmi doresc de mult să duc content creating-ul la un alt nivel, pentru mine cel puțin. Asta însemnând de la aparatură, până la conținutul efectiv. Dar asta necesită timp și răbdare. Momentan mă mulțumesc cu ce am reușit să fac și reușesc în continuare. Nu vreau să grăbesc procesul. Nu dau spoilere pentru că o să își piardă farmecul pe urmă. O să fac eu.

Ce ai fi vrut să știi când te-ai apucat de content creation, dar nu ți-a spus nimeni (și a trebuit să înveți pe cont propriu)?

Bogdan Techeș: Că la un moment dat poate ajunge să nu îți mai placă, PENTRU MOMENT. A fost un sentiment foarte interesant când mi-am pus întrebări de genu’: „Oare pe bune asta vreau sa fac, îmi place ce fac?". Dacă știam de la bun început că o să vină și momentul ăla, poate gestionam mai bine situația decât am făcut-o fără să știu că vină. Da sunt gânduri trecătoare, adică e normal să le ai, e normal să se întâmple și chiar pot să fie benefice. Să conștientizezi cât de mult îți place ceea ce faci de fapt.

Ce înseamnă pentru tine creativitatea?

Reddysh: În lumea mea, creativitatea poate însemna un sunet audio la momentul potrivit într-un clip, o glumă inspirată când te joci cu alt streamer, un challenge inedit când e un update în joc, o alertă specială pe stream, un slogan catchy pentru comunitate, un trend de tiktok pe care-l adaptezi in zona de gaming. Îmi vin atatea în minte când mă gândesc la creativitate, pentru că dacă vrei să ai succes ca streamer în domeniul de gaming trebuie să fii creativ. În fiecare zi.

Bogdan Techeș: O să pară că m-a plătit creativitatea să spun asta dar: pentru mine, creativitatea este TOTUL. Adică mi se pare că tot ce fac în viață necesită creativitate, de la modul în care mă comport, până la mâncarea pe care aleg să o mănânc. În orice lucru/activitate este nevoie de creativitate și mi se pare una dintre cele mai importante calități pe care le poate avea oricine. Totul implică creativitate și creativitatea este totul.

Goguci: Pentru mine creativitatea este combustibilul fără de care nu aș fi putut realiza nimic din ceea ce am făcut până acum. Este acel plus care face diferența. 

Acest site web folosește cookie-uri prin intermediul cărora se stochează și se prelucrează informații, în scopul îmbunătățirii experienței dumneavoastră. Mai multe detalii aici.

OK