Am face bine să fim fericiți, pentru că toată lumea vrea de la noi starea asta și nimic mai puțin. Nu doar neamurile și prietenii doresc asta, ci și afacerile mici și mari. Acum trei ani, compania British Airways a introdus pături ale fericirii („happiness blankets”) pe o cursă între Londra și New York. Fibrele textile preluau stările pasagerilor, se colorau în roșu și le indicau astfel însoțitorilor de zbor orice urmă de frustrare. În timpul meselor, păturile se făceau albastre, iar asta însemna că oamenii sunt relaxați. Noua tehnologie ar putea schimba, la un moment dat, și tipul programelor de divertisment oferite în timpul zborilor, nu cumva să se înfioare careva la vreun thriller și să se înroșească pătura. 

Avem și altfel de ajutoare. Se vând milioane de cărți care ne arată cum se obține fericirea în zece pași simpli sau chiar mai puțin. Avem traineri de fericire care pot scoate oricând din buzunar un discurs motivațional. Facebook-ul ne amintește mereu câți prieteni avem pe-aici și oricum e plin de citate de ieri și de azi, din oameni deștepți care ne-arată calea. Vorbim luna aceasta despre industria fericirii, experimentăm căi de a ajunge la ea și vă dăm cu titlu gratuit toate descoperirile. Până atunci, am strâns câteva date, ca să știm de unde plecăm. 

Foto main: Camdiluv (Wikimedia Commons)