Începând de mâine, Scena9 se-ntoarce la Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu (FITS). Transmitem de la fața locului și-ți spunem care-s spectacolele cele mai bune, ce se joacă și ce se vede la cel mai important festival de teatru din România și unul dintre cele mai importante din Europa. La Sibiu o să fie și BRD, în calitate de sponsor. Alături de ei, ne-am gândit la o campanie-experiment - „Din dragoste pentru teatru” -, care-și propune să reinventeze afișul de teatru cu ajutorul a 9 ilustratori. După cum urmează:


Anul acesta, tema de la FITS e dragostea. Iar pentru prezenţa noastră la Sibiu, ne-au trecut prin cap diverse idei prin care să ne manifestăm sentimentele. Pe „ciorna FITS”, am adunat: un import de „Romeo şi Julieta” din cel mai mic oraş cu teatru din lume, o piesă scrisă şi jucată de spectatori, o caravană care să culeagă declaraţii de dragoste pentru teatru. Ne mai gândeam să montăm o piesă cu sosiile unor actori celebri de teatru românesc. Am vrut să „dăm” teatru în sucursalele băncii, să fotografiem fiecare spectator, să vedem cine-s cei din spatele scenei (aţi citit vreodată ceva despre peruchieri?).

Până la urmă, am găsit ideea potrivită ca să transmitem celor care nu sunt la festival cât de tare merită să iubim teatrul. Sau să îl descoperim. Sau ne reîndrăgostim de el.

Ideea e simplă: afişul de teatru, fiindcă el e cel care ne trimite, de fapt, către lumi nedescoperite.

Așa că la FITS o să facem afişe de teatru. Afişe altfel decât majoritatea celor de acum, care ni se par uneori anacronice şi lipsite de stil. Reinventăm cel mai vechi mijloc de chemat lumea la teatru. Şi îl facem să arate ca din 2017.

„Sinboy, ne faci şi nouă un poster din dragoste?”

Pentru campania noastră - „Din dragoste pentru teatru” - am invitat un grup de ilustratori pe val să reinventeze posterul de spectacol. Kitra, Paul Dersidan, Sinboy, Raluca Băraru, Alexandru Lazăr, Andreea Chirică, Marina Plantus, Georgiana Chiţac şi Matei Branea sunt autorii reinventării.

Fiecare dintre ei a primit o temă sub forma unui titlu de poster care invită lumea în sala de teatru. Rezultatele vor fi expuse la FITS şi în sucursalele BRD din toată ţara. Începând de azi, ți le arătăm pe fiecare-n parte pe site-ul nostru și pe Facebook.

Apelăm şi la alţi fani de teatru să facă iureş cu afişele. Fie că le dau share, că le pun cover sau wallpaper sau fie că le printează și le pun pe tricou, orice mic gest care să ne facă vizibilă campania este o mare declaraţie de dragoste pentru teatru.

„Din dragoste pentru teatru” este o campanie-experiment. Sperăm să infuzăm cât mai multă lume cu declaraţia noastră. Sperăm să îi „mişte” pe cât mai mulţi viziunile fresh ale artiştilor. Şi, ideal, sperăm că teatrele să rupă ceva mai multe bilete. Poate ideea noastră sună uşor idealist şi fără ancora într-o realitate din ce în ce mai digitală. Da, ştim cât de greu e smuceşti publicul din telefoane şi tablete, suntem conştienţi că nu o să crească subit apetitul pentru dramaturgie. Dar câteva inimi probabil că tot o să încălzim.

Foto: Detaliu din afișul realizat de Raluca Băraru