Film / Oscar
Mașina de spălat creierul
Victor Morozov
Nici două ore de când am terminat „Everything Everywhere All at Once”, și deja am uitat ce am văzut. De data asta, mai înțelept ar fi să nu mă grăbesc cu anatema.
Nici două ore de când am terminat „Everything Everywhere All at Once”, și deja am uitat ce am văzut. De data asta, mai înțelept ar fi să nu mă grăbesc cu anatema.
Ca niciodată parcă, premiile Academiei Americane de Film de anul acesta s-au plasat sub semnul dorinței de a readuce minutarele cinematografice la ora exactă a mersului lumii.
★★★★★☆☆☆☆☆
„Ma Rainey’s Black Bottom”, de văzut acum pe Netflix, e nominalizat la Oscar. Din păcate, e blocat în reflexele nefericite ale unei mostre de teatru filmat.
Academia Americană de Film a anunțat noi standarde pentru eligibilitate la Cel Mai Bun Film. A venit cenzura bolșevică?
★★★★★☆☆☆☆☆
E cel mai bun film de la Oscaruri. Divizat în trei capitole, urmăreşte viața aceluiași personaj, din copilărie până la vârsta adultă.
Sau trebuie făcute mai multe gafe epocale, sau ceremonia asta trebuie scurtată masiv.
Am făcut un experiment: am făcut noapte albă ca să ne uităm la Oscaruri și să vedem dacă mai au ceva de zis în 2017, anul 1 d.Trump.
Un dialog necesar cu cercetătoarele Amelia Bonea & Irina Nastasă-Matei, despre munca din spatele volumului „Negotiating In/visibility”, pe care l-au editat. Cartea e dedicată femeilor din inginerie, medicină și alte științe, ale căror contribuții importante au fost trecute cu vederea.
Am invitat patru autoare să vorbim despre lipsa femeilor din manualele de literatură română și despre efectele acestei absențe.
Despre forța unui protest istoric, cu Pamela Hogan, producătoare și regizoare americană care a documentat în Ziua în care Islanda a stat pe loc un moment decisiv pentru drepturile femeilor din Europa.