Film / Asia
Marea iluzie
Victor Morozov
„Onoda: 10.000 de nopți în junglă” este unul dintre gesturile cinematografice cele mai pline de grație din ultima vreme.
„Onoda: 10.000 de nopți în junglă” este unul dintre gesturile cinematografice cele mai pline de grație din ultima vreme.
Scriitorul Adrian Schiop face o paralelă între proza chineză postoptzecistă și literatura douămiistă autohtonă.
Marele câștigător al ultimei ediții de la Locarno, „Vengeance Is Mine, All Others Pay Cash”, al indonezianului Edwin, a debarcat acum pe Netflix.
Romanul Porecla, de Jhumpa Lahiri, povestea unei cuplu bengalez care se stabilește în SUA, începe în 1968 (anul revoluțiilor ratate) și ajunge până în 2000 (anul apocalipsei amânate).
Câteva fragmente dintr-o altfel de carte de călătorii prin Asia, prin care înțelegem mai mult ce ne leagă decât ce ne desparte de cei aflați de cealaltă parte a lumii.
Cu o zi înainte de lansarea ultimei cărți, am stat de vorbă cu Raluca Feher despre drumuri și locuri, dar mai ales despre oamenii care fac locurile.
Mergi să vezi la cinema o poveste victoriano-coreeană despre două femei care sunt constant subestimate de bărbaţii din jur, şi care învaţă să profite de asta.
Sorbituri, plescăieli, muşcături, respiraţii accelerate, piele strălucind a diamante reci, carne frământată, sete.
Cei puternici nu vor ca aceste conversații să aibă loc, iar celor vulnerabili e mai ușor să le închizi gura dacă nu există solidaritate.
Activista pentru drepturile femeilor care redactat plângerea penală împotriva vloggerului „Colo”, care instiga la violență împotriva femeilor, povestește despre valurile de ură pe care le-a primit de la urmăritori ai acestuia.
Artiștii de la Reactor de Creație și Experiment Cluj lucrează la proiectul Zona de siguranță, în care investighează abuzurile din lumea artelor prin crearea unui spectacol și a unei campanii de informare în trei episoade.