Teatru / Iubire
Brutalitate & bunătate
Mihai Brezeanu
Cronică: „Liliom” de la unteatru, un spectacol cu un triunghi amoros mănat de cele mai bune intenții și minat de cele mai rele instincte.
Inginer. Plânge ușor la teatru.
Cronică: „Liliom” de la unteatru, un spectacol cu un triunghi amoros mănat de cele mai bune intenții și minat de cele mai rele instincte.
Cronică: „Incendii”, spectacolul cu care Bulandra a încheiat stagiunea, te ia cu el pe frontul din Liban.
Pe modelul noului val din cinema-ul românesc, minimalismul pieselor de la unteatru cultivă esenţele şi dărâmă ipocriziile.
În seara de 22 iunie 2016, la doar o zi după ce împlinise 73 de ani, Andrei Şerban himself a jucat teatru.
Până la urmă, indiferent că e vorba de vot, de carieră ori de viaţa intimă, oamenii se lasă seduşi de show-uri pline de paiete şi sclipici.
Seminţe scuipate pe străzi, joint-uri fumate pe furiş, farmecul străzilor pustii pe timp de vară, teroarea matinală a bormaşinilor.
Un bărbat (Şerban Pavlu) alege să iasă din viață izbindu-se de Sunset Limited, legendarul tren care face legătura între New Orleans şi Los Angeles.
Trilogia trupei Frilensăr e capabilă să îmbujoreze până şi pe cel mai posomorât spectator.
„Voi fi acelaşi puştan de 22 de ani cu ochi candizi şi suflet în gât. Pentru că nu mi-e frică. Şi mi-e frică că nu mi-e frică.”
Un dialog necesar cu cercetătoarele Amelia Bonea & Irina Nastasă-Matei, despre munca din spatele volumului „Negotiating In/visibility”, pe care l-au editat. Cartea e dedicată femeilor din inginerie, medicină și alte științe, ale căror contribuții importante au fost trecute cu vederea.
Am invitat patru autoare să vorbim despre lipsa femeilor din manualele de literatură română și despre efectele acestei absențe.
Despre forța unui protest istoric, cu Pamela Hogan, producătoare și regizoare americană care a documentat în Ziua în care Islanda a stat pe loc un moment decisiv pentru drepturile femeilor din Europa.