Cine ești, București? / Cartier
Prin Centrul Vechi din București: imagini, vederi, zgâlțâituri
Cristian Drăgan, Oana Barbonie
Bucureștiul este un ecran. Oricât de multe filme ne-am lua, e de așteptat să intre din când în când și câte o reclamă.
Bucureștiul este un ecran. Oricât de multe filme ne-am lua, e de așteptat să intre din când în când și câte o reclamă.
Spațiul Gării de Nord din București încapsulează o anumită tensiune specifică orașului, și anume aceea dintre ceea ce mai este azi în fața noastră și ceea ce nu mai putem vedea.
Psihogeografia te invită să-ți reconsideri propria relație cu orașul. Principiul ei de bază este deriva. Facem un astfel de exercițiu de explorare în zona Pieței Unirii.
Un eseu foto despre urmele timpului în orașul unde se petrece romanul de debut al lui Bogdan Alexandru Stănescu.
În care un urbanist din Prelungirea Ghencea încearcă să-și salveze cartierul copilăriei din vârtejul interacțiunilor umane ce-l remodelează azi.
M-am plimbat cu un album de muzică ambientală prin Dudeștii care găzduiau odinioară Crucea de Piatră, dar și echipa de fotbal Maccabi Dudești (botezată dup-aia de comuniști Ciocanul București).
O urmăream cu adrenalina pompându-mi în încheieturi cum face fotografii și îmi părea rău că nu am un aparat mai bun, că nu sunt eu aparatul.
Puștiul din documentarul lui Alexander Nanau are o altă familie pe scenă. Timp de o săptămână, o să împartă cu ai săi colegi din trupa Playhood un cort la Ideo Ideis.
În ultimii 25 de ani, cât am stat cu nasul în ecrane, multe orașe din România au intrat în declin și au rămas fără locuitori.
Câtă muzică încape într-un cartier bucureștean?
Un dialog necesar cu cercetătoarele Amelia Bonea & Irina Nastasă-Matei, despre munca din spatele volumului „Negotiating In/visibility”, pe care l-au editat. Cartea e dedicată femeilor din inginerie, medicină și alte științe, ale căror contribuții importante au fost trecute cu vederea.
Am invitat patru autoare să vorbim despre lipsa femeilor din manualele de literatură română și despre efectele acestei absențe.
Despre forța unui protest istoric, cu Pamela Hogan, producătoare și regizoare americană care a documentat în Ziua în care Islanda a stat pe loc un moment decisiv pentru drepturile femeilor din Europa.