În culise / Teatru
Dans contemporan pe muzică clasică - „Pasărea de foc” și „Violoncelul” la FITS
Simina Popescu
Cum arată dansul contemporan în două spectacole de la FITS diferite ca ambiții și ca recepție.
Cum arată dansul contemporan în două spectacole de la FITS diferite ca ambiții și ca recepție.
Horror pe scenă, gânduri despre bunica și o întâlnire a lumii vechi rurale românești cu lumea nouă urbană occidentală.
Câte impresii încap într-o singură zi la FITS — sau de la Victor Rebengiuc vorbind candid despre moarte și teatru absurd la Cristian Mungiu și complexele românilor, Kathleen Turner la Hipodrom și ce se mai citește în Ziarul Orizontal al lui Dan Perjovschi.
Două spectacole de la FITS, „Perfecțiunea circului” și „Non-stop conjugal”, vorbesc, fiecare în felul său, despre ce înseamnă să construiești o relație: cu trupul, cu partenerul, cu publicul.
În loc de cronica unei tragedii rurale și amoroase anunțate, am pătruns în culisele „Nunții însângerate” (r. Hunor Horvath). Acolo, l-am întrebat pe unul dintre actorii din rolurile principale ce iubește cel mai mult înainte să iasă pe scenă.
Ce se întâmplă în culisele unui spectacol-manifest despre posibile finaluri ale lumii? Vezi aici cum resimt tinerii actori din spectacolul „Ultima generație” emoțiile dinainte de ridicarea cortinei la FITS.
Intră în culisele unuia dintre cele mai hot spectacole ale sezonului, în regia lui Gabriel Sandu, în direct de la Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu.
Înainte de a 32-a ediție a Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu, am stat de vorbă cu artista ale cărei coregrafii sunt prezente în multe dintre spectacolele din festival.
Ultima seară a Festivalului a fost pe bază de ploaie și dans. Ploaia nu a durat mult, dansul da.
Actorul și regizorul american a vorbit cu publicul de la Sibiu despre un fel de libertate.
Trei zile la Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu, trăite de un străin de teatru.
Ziua a 6-a de festival, cu fotograful nostru spectator: de la Alice în Țara Minunilor reinterpretată, la cazul copiilor români în Norvegia.
Zilele 4 + 5 de FITS: Doi fotografi-spectatori, o zi și jumătate de ploaie-soare-ploaie, sală-stradă-spectacol la Sibiu.
Ziua a 3-a de festival: jurnal de spectator-fotograf în 3 spectacole pe stradă și 3 în sală.
Zilele 1 și 2 de festival, cu fortificații, flic-flac-uri, fado (și fotbal).
15 de spectacole musai de văzut la FITS, de la Adi Bulboacă, fotograf împătimit de teatru.
Un dialog necesar cu cercetătoarele Amelia Bonea & Irina Nastasă-Matei, despre munca din spatele volumului „Negotiating In/visibility”, pe care l-au editat. Cartea e dedicată femeilor din inginerie, medicină și alte științe, ale căror contribuții importante au fost trecute cu vederea.
Am invitat patru autoare să vorbim despre lipsa femeilor din manualele de literatură română și despre efectele acestei absențe.
Despre forța unui protest istoric, cu Pamela Hogan, producătoare și regizoare americană care a documentat în Ziua în care Islanda a stat pe loc un moment decisiv pentru drepturile femeilor din Europa.