Temele temerile Bienalei de anul acesta au de-a face cu deşeuri şi încălzire globală, apocalipsă „reziduală”, incomunicabilitate în reţeaua digitală, amurgul civilizaţiei occidentale și primejdiile din cutia Pandorei AI.
De doi ani de zile, o tânără jurnalistă și fotografă călătorește în toate punctele nevralgice de pe harta Ucrainei ca să ne arate războiul de la ea de acasă.
O conversație în 3 interlocutori și 3 limbi cu Svetlana Cârstean și Athena Farrokhzad despre Trado: o carte-dialog de poezie și eseu, despre traducere, trădare, scris și iubire.
A încetat din viață Laura Albulescu, redactor-șef al Editurii ART, una dintre cele mai creative și relevante apariții de pe scena culturală românească din ultimii 20 de ani.
Un hotel bântuit, un avion imposibil de aterizat, o mașină roșie prea celebră și un insomniac. O selecție cu cele mai bune cărți de și adaptări după Stephen King.
Am vorbit cu actrița Ilinca Manolache despre teatru limitele lui și Insula Iubirii, societate și TikTok, misoginie și violență banalizată, dar și despre rolul ei în cel mai recent film al lui Radu Jude, „Nu aștepta prea mult de la sfârșitul lumii”.
O discuție cu un artist american stabilit în România, despre sculpturile lui preferate din București, despre viața pe care și-a făcut-o aici, dar și despre cartea lui, scrisă din perspectiva unui istoric de artă român fictiv.
Un cercetător de origine română a publicat prima biografie în limba engleză a lui Tristan Tzara.
Ne-am gândit c-ar prinde bine niște recomandări din partea unor cunoscuți fotografi români care-au prins gustul aplicației.
Day#4: Ewan McGregor and Jennifer Connelly on Roth’s “American Pastoral”, Villeneuve’s “Arrival”, and “The Oddyssey” about Cousteau.
Day #3 in San Sebastian: on the fringes of reality and fiction. Stone says Obama’s USA is as bad as Nazi Germany. Historic docs and fiction. Hong-san soo. “American Pastoral”.
Day 1 for Scena9 at the San Sebastian Film Festival: running on borrowed time, for films about youth.
Day 2 of my San Sebastian IFF experience: bodies constructed and politics. Starring: Joseph Gordon-Levitt, Sigourney Weaver, Oliver Stone, and Ken Loach.
Într-un moment istoric în care în România pare să se instaureze autoritarismul, expoziția „The Influencing Machine” pare să se afle într-un acord periculos cu agenda politică a zilei.
Un tur prin arta Getei Brătescu, prima artistă femeie cu o expoziție personală la Pavilionul României de la Bienala de Artă de la Veneția.
Un artist croat încearcă să afle ce mai înseamnă faptul de a fi împreună, într-o lume unde cuvintele sunt confiscate de retorica politică și comercială.
„Notes on the Afterlife” e o expoziție impecabilă, dar față de care nu pot să-mi maschez aversiunea.
A condus Cristi Radu, conferențiar în istorie inedită a orașului, printre ruinele lui Ceaușescu și renovările lui Oprescu.
Cei puternici nu vor ca aceste conversații să aibă loc, iar celor vulnerabili e mai ușor să le închizi gura dacă nu există solidaritate.
Activista pentru drepturile femeilor care redactat plângerea penală împotriva vloggerului „Colo”, care instiga la violență împotriva femeilor, povestește despre valurile de ură pe care le-a primit de la urmăritori ai acestuia.
Artiștii de la Reactor de Creație și Experiment Cluj lucrează la proiectul Zona de siguranță, în care investighează abuzurile din lumea artelor prin crearea unui spectacol și a unei campanii de informare în trei episoade.